Sidor

måndag 17 februari 2014

Första dagen, Designvecka 1

Mitt huvud är helt fullproppat med tankar och funderingar kring vad design är och hur det används. Jag har inte tänkt så mycket på vad design är, jag har mer sett och hört att produkter är designade och sett det som ett sätt att ta ut ett högre pris. Kanske har jag tänkt att design även står för kvalité och att de stora namnen gör att de måste stå för det. När jag gick på folkhögskola använde jag ordet design utan att reflektera över vad det betydde. På slutet gjorde jag en egen kollektion med kläder och kallade dem för "egen design". Efter idag funderar jag över ifall det verkligen var design, eller om jag "bara" var formgivare? Jag återkommer med svar på den frågan. 

Ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur komplext allting är! 

Scenbygge inför modevisning Textilakademin 12/13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar