Sidor

torsdag 24 oktober 2013

Vem jag är.

Det kan kanske vara passande att inleda med en liten beskrivning av mig själv?

Mitt namn är Maria men kallas oftast för Ia. Det smeknamnet fick jag när jag började arbeta som frisör och det redan fanns en Maria som arbetade där. Jag skulle då komma på något på direkten och visst var det någon som hade kallat mig Ia i mellanstadiet?! Därför har jag kallats för det de senaste tio åren. Om du kallar mig Maria så kan det ta ett par försök innan jag reagerar.

Jag är en social tant på 29 år. Ha ha, skämt å sido, men jag känner mig faktiskt ofta som en tant fast än många nog inte skulle kalla mig för det.

Vad tycker du är kriterierna för att vara tant?

Min bild av en tant är någon som stickar mycket, gärna går och lägger sig tidigt på kvällarna och ojjar sig över dagens ungdom. Innom de ramarna passar jag perfekt!

Jag kommer från de djupa skogarna i Småland där jag är född och uppvuxen. Där har jag också min familj som består av min man Rickard och våra två barn Vira och Nora, man hittar dem oftast i våran villa gosandes med katten Nemi.
Mig hittar man däremot oftast i Göteborg nu för tiden. Efter mycket funderande och diskuterande så hamnade jag här. Mer om det kommer.

I övrigt så tror jag att jag skulle beskrivas som en glad person, jag brukar försöka att se positivt på saker och ting. Fast i grund och botten är jag nog en grubblare, även fast det inte märks utåt. Eller jo, frågar du hur jag mår så kommer du troligtvis få ett ärligt svar, så fråga inte om du inte vill veta!

// Ia

2 kommentarer:

  1. Min mormors definition av tant är att man fyllt åttio. (Hon ville inte att vi skulle kalla henne tant alls, så hon hittade på ett kriterie.) Sedan fem år är hon tant "på riktigt" så nu får hon stå ut med att vi säger det lite oftare :) Och hon stickar inte ens. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en känsla av att de äldre generationerna har svårare för det ordet än oss. Men jag vågar vara tant!

      Radera