Sidor

söndag 6 april 2014

En smak av verkligheten!

Förra lördagen, den 29e mars fick jag lov att leva lite i verkligheten. Jag kunde under förmiddagen titulera mig hemslöjdskonsulent då jag arbetade för Utvecklarna Hemslöjd i Jönköpings län (väldigt förvirrande att hemslöjdskonsulenterna runt om i Sverige kallas för olika saker!). Biblioteket i Vaggeryd hade invigning av Skaparbibblan och Hemslöjden i Jönköpings län hade blivit ombedda att komma dit och ha en workshop och då kom de att tänka på mig, eftersom jag kommer från Vaggeryd. Jag och Kerstin hade hand om vad vi kallade för "Tatuera din kläder" och gick ut på att de som kom fick lägga en lite personlig detalj på sina kläder antingen genom att brodera något, sätta dit pärlor eller göra ett tryck. Det blev en del lagade av hål och brodera över med en liten blomma och det mesta av görandet stod jag och Kerstin för, men vi hade roligt! Jag och Vira hamnade i tidningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar