Sidor

fredag 7 februari 2014

Ny inspiration!

Jag har länge varit sugen på att sticka mig en kofta, men jag har inte hittat det perfekta mönstret, förens nu. En klasskamrat till mig har stickat en Slanted Sleeven (Ravelry-länk) och den är så fantastiskt fin i sin enkelhet. Hade jag inte sett Claras kofta utan bara snubblat över mönstret som det ser ut på Ravelry så hade jag nog bara bläddrat förbi för den är ganska anonym och ja, enkel, men det är det som gör den så fin. Sedan är det den ständiga frågan om vilket garn som ska användas. Detta kanske är ett bra tillfälle att prova Magsin duetts supersoft, det finns så otroligt många fina färger att välja på. Maskantalet stämmer inte riktigt med vad som föreslås i mönstret men jag får väl lov att vara ordentlig och sticka lite provlappar för en gångs skull!

Jag tror dess utom att den koftan kommer att bli ett bra projekt att ta med till Stickhelgen första helgen i Mars. För ett år sedan var det för första gången, vi hade fantastiskt trevligt och träffade många nya vänner. I sommras var det dags igen men eftersom jag jobbade kunde jag inte vara med mer än en dag utan att sova över och det kändes lite avhugget. Men nu är det dags igen! Förra året hade jag nog med mig fem olika projekt men stickade nog bara på ett eller möjligtvis två därför kommer jag bara att ha två olika projekt med denna gången.

Om jag ska vara helt ärlig så har jag faktiskt inte så många pågående projekt nu heler för den delen. Jag borderar på ylle som ska bli ett mobilfodral att hänga om halsen, det känns inte så bra att stoppa mobilen innanför sport-BHn faktiskt. Sedan håller jag på att avsluta min andra Offe (Ravelry-länk). Utöver det så spinner jag bara lite och blickar på mina garner som ligger i bokhyllan och inväntar rätt läge att använda dem.

Nu är det snart dags för lite fredagsmys med familjen!

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar