Sidor

måndag 28 oktober 2013

Stormen Simone

Jo, visst ska det vara storm ute just nu. Fast jag märker inte så mycket mer än att vi själva har förankrat lösa ting i trädgården sedan kan man ju inte undgå allas kommentarer om väder och vind på Facebook. Jag är väl inte sämre jag utan att jag tillägnar ett inlägg åt detta väder.
Tänk vad vi är förskonade här i Sverige och norden! Lite översvämningar och blåst är vad naturen ger oss som utmaning, om vi inte räknar snön då. Det är en tanke som har följt mig ganska många år, att vi inte har några vulkaner inte heller jordbävningar, när vi ger oss ut i naturen så är det huggorm, björn och varg vi har att passa oss för. Hur många dör i Sverige varje år av dessa djur? Är det detta som gör att vi står ut med allt detta mörker? Det kommer sakta krypande... Rätt som det är så är den mörka årstiden bara här.
Min mormor är inte så glad över att jag bor i Göteborg på veckorna, hon ringer mig varje måndagskväll för att kolla läget och varje gång påminner hon mig om att jag inte får vara ute när det är mörkt. För någon vecka sedan påpekade jag för henne att om jag ska hålla mig till hennes regler så kommer jag snart inte att kunna passa tider för föreläsningar och möten. Hon svarade att vi helt enkelt fick komma på en lösning. Lilla mormor, hon menar väl, men i min värld så måste jag få lov att lämna hemmet och träffa lite människor som inte bara är mina klasskamrater! Jag tycker att det är väldigt spännande vilken makt ord från människor som står en nära har över en.

En klänning och en mössa ligger på blockning och förväntas vara torrt någon gång under morgondagen. De är stickade i Drops Fabel och jag har jobbat på med klänningen sedan någon gång i våras, den har varit seg. Jag började med att sticka i minsta storleken som visade sig bli för stor, så jag froggade ganska mycket och började om. Totalt har jag stickat den en och en halv gång, minst, men nu är jag nöjd. Av garnet som blev över stickade jag en matchande mössa/basker. Troligtvis fick jag nu mersmak för enkla plagg man kan göra klart från en dag till en annan! Får se om jag kan stjäla mors systemkamera och fota lite fint (så gott jag kan) och lägga upp här.

Mitt döda träd som sakta men säkert kläs i provlappar.

Ha det gott och blås inte bort! // Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar