Sidor

fredag 25 oktober 2013

Vad jag gör

Just för tillfället studerar jag i Göteborg. (Jag har förstått att det är stor skillnad på att gå i skola och att studera. Jag är inte en elev, jag är en student)
Jag går en utbildning på Göteborgs Universitet som heter Ledarskap i slöjd och kulturhantverk och jag trivs verkligen så himla bra med mitt val! Det är nog en del om det som jag har tänkt att denna blogg ska avhandla, här kommer lite tankar och funderingar att ventileras.
Jag börjar med att slänga ut en fråga till er här på www,

Vad är kulturarv för dig?

Tyvärr så betyder mina studier på annan ort att jag tillbringar måndag till fredag borta från mina två barn vilket känns väldigt tungt vissa dagar. Förra helgen när jag var hemma åkte jag till Ica för att handla. I kassan arbetar en trevig kvinna som heter Hanna, hon frågar hur det går med skolan.
-Bra, svarar jag,
-Men det är jobbigt att vara ifrån barnen. Då får jag ett så otroligt oväntat svar.
-De växer ändå!
Och visst är det så. Det hade väl varit en sak om de for illa, men de har en pappa som tar väl hand om dem och jag är trots allt bara ett par timmar med bil bort.

Det är ändå en otrolig omställning för mig att vara ensam, jag har ju haft ett eller två barn klistrade på mig dagligen de senaste sex åren, har haft ett hus att rå om och ett arbete att sköta. Nu har jag mig själv och studierna, inte så mycket mer. Eller jo, jag har ju lägenheten förståss, men den är bara på 22kvm och ganska så skinande ren om jag får lov att säga det själv. Jag bäddar till och med sängen varje dag! De som känner mig väl tappar nästan hakan när jag säger det, men det kanske är så att jag inte riktigt klarar av att ha bra ordning när två små huliganer stökar till det så fort man vänder ryggen till. Jag är inte sen att erkänna att jag inte är någon superkvinna!

Om man ser till mitt val av utbildning så kan man kanske ana sig till att jag har ett hantverksintresse. För mig handlar det mest om stickning, men jag skulle nog kunna fastna för vad som helst som ger mig ett utlopp för min kreativitet tror jag.

Det var vad jag hade att komma med idag. Nu ska jag gå och se om jag kan bli sams med min man igen. Mitt humör råkade visst gå ut lite över honom för en stund sedan.

// Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar